معرفی گونه های جدید برای فلور ایران

Authors

فریده عطار

محمد رضا جوهرچی

abstract

گونه های cousiniaapiculata، ‍c. raddeana، scutellarialindbergii که از استان خراسان جمع آوری شده اند به عنوان گونه های جدید برای فلور ایران معرفی می شوند.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

معرفی گونه‌های جدید برای فلور ایران

گونه‌های Cousiniaapiculata، ‍C. raddeana، Scutellarialindbergii که از استان خراسان جمع آوری شده‌اند به عنوان گونه‌های جدید برای فلور ایران معرفی می‌شوند.

full text

معرفی چهار گونه جدید برای فلور خزه ای ایران

تعداد چهار گونه خزه متعلق به چهار جنس و چهار تیره از ارتفاعات هزار مسجد واقع در شمال خراسان برای نخستین بار از ایران گزارش می شوند. این گونه ها عبارتند از: pottia lanceolata, grimmia alpicola, bryum badium و ovthotrichum schimperi. شرح هر یک از گونه ها همراه با تصاویر مربوطه، محل جمع آوری و پراکنش آنها در دنیا توضیح داده می شود.

full text

گزارش گونه های جدید برای فلور ایران

گونه های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. chysopogon gryllus subsp. gryllus, helictotrichon pratense ( poaceae), polycarpon robbarirea (caryophyllaceae انتشار گونه ها بحث و گونه helictotrichon pratense با سایر گونه های جنس که از ایران گزارش شده، مقایسه می گردد.

full text

گونه Rochelia retrosepala یک گونه جدید از ایران و Hormuzakia aggregata گزارش جدید برای فلور ایران

گونه Rochelia retrosepala به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده میشود. گونه Hormuzakia aggregata  برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد.

full text

گزارش جدید جنس تک گونه ای Monerma برای فلور ایران

جنس Monerma (Gramineae) به عنوان جنسی منوتیپیک (تک گونه ای) برای اولین بار برای فلور ایران گزارش می گردد.  Monerma cylindrica تنها گونه آن می باشد که از منطقه حفاظت شده سمسکنده (ساری) استان مازندران) با ارتفاع بسیار کم جمع آوری شده است.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مجله گیاهشناسی ایران

Publisher: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

volume 9

issue 2 2002

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023